|
|
|
TV Markíza: „Navádzajú na podvod“ - prodej karet Czech Link na Slovensku
|
|
Autor: Redakce
, e-mail: redakce@satCentrum.com
|
Přidané: 03.09.2006 |
|
V hlavní zpravodajské relaci slovenské soukromé televize Markíza Televizní noviny byl dnes, 3.9.2006 jeden z úvodních publicistických bloků věnován prodeji přístupových karet pro individuální příjem českých digitálních televizních programů v obchodech na Slovensku. Pod titulkem „Navádzajú na podvod“ vystoupil Ľubomír Opalka, ředitel bratislavské Krajské obchodní inspekce s tím, že prodejci ve slovenských obchodech neupozorňují kupující na omezenou dobu fungování těchto karet na příjem českého paketu (na obrazovce byla ukazovaná pouze karta TRADE and TECHNOLOGY, i když stejný problém je samozřejmě i u karty diGITALlink). Ty přestanou po 28 dnech po vložení - aktivaci v receiveru fungovat pro příjem kódovaných českých stanic, a je nutné je zaregistrovat. Ale to je pak velký problém, protože to může činit pouze občan, splňující dvě podmínky: mající trvalé bydliště v ČR a platící koncesionářský poplatek České televizi. Podle pana Opalky je chyba, že jsou tyto podmínky uvedeny uvnitř balení, a prodavači na to zákazníka dopředu ještě před koupí karty neupozorní. Někteří navíc prý dokonce navádí k akci „Nájdi si svojho Čecha“, tedy aby si sami kupující hledali v ČR občana ochotného provést registraci karty na sebe. Ředitel KOI upozorňuje, že toto je podvod. Kontrolovaným prodejcům, u kterých toto jednání KOI zjistila, hrozí velká finanční pokuta. Problémy mohou mít i čeští občané, kteří vědomě vyplní a odešlou registraci na kartu, kterou ani neviděli, neboť je v zahraničí. Na obě podmínky, vyplývající z ochrany autorských práv, které jsou nutné k registraci těchto přístupových karet upozornil ve svém krátkém telefonátu i jednatel společnosti Czech Link, s.r.o., pan Petr Ryška. Redaktorka Markízy Danica Kleinová v závěru příspěvku doporučuje všem kupujícím, kteří byli takto uvedeni v omyl, k urychlené reklamaci u prodejce a žádat od něj vrácení peněz. Protože v relaci v TV Markíza nebylo vše uvedeno přesně, například tam nebyla zmiňována možnost abonence prémiových kanálů Galaxie sport a CS Filmu, podívejme se podrobněji, jaké jsou podmínky registrace těchto přístupových karet. Jak jsou přesně definovány podmínky příjmu v ČR a SR lze zjistit bez rozbalení karty i na internetových stránkách obou distributorů a registrátorů karet pro paket Czech Link, společnosti TRADE and TECHNOLOGY, a.s. a GITAL, s.r.o: Na stránce odpovědí společnosti TRADE and TECHNOLOGY se uvádí doslova: "Z důvodu ochrany autorských práv je možno přijímat TV programy ČT1, ČT2 a Prima TV pouze na území ČR za podmínek, které jsou stanoveny v přihlašovacích formulářích. Pro názornost uvádíme celé znění prohlášení pro individuální příjemce:
Prohlašuji a svým podpisem stvrzuji, že budu užívat kartu pouze pro svou osobní potřebu resp. potřebu členů domácnosti a neumožním její užívání jakoukoli jinou fyzickou nebo právnickou osobou. Kartu se zavazuji používat pouze na území České republiky. Dále se zavazuji respektovat Pokyny pro užívání a manipulaci s dekódovacími kartami uvedené na zadní straně této žádosti a oznámit změny v údajích vyznačených v této žádosti na níže uvedenou adresu České televize. V případě nerespektování výše uvedených skutečností a porušení ustanovení zákona č.252/94 Sb. v platném znění beru na vědomí a souhlasím s tím, že karta bude po upozornění neprodleně zablokována.
Mimo území ČR není možno české TV a R programy přijímat (výjimku tvoří pouze zastupitelské úřady).
Pro Slovensko platí jediná výjimka: Programy České televize je možno oficiálně příjímat v kabelových sítích, které jsou členy slovenské kabelové asociace SAKT. Pro příjem programu TV Prima tato výjimka neplatí.
Na Slovensku je možno v současné době přijímat na dekódovací kartě Czech Link společnosti TRADE and TECHNOLOGY pouze programy Galaxie sport a CS Film. Oba tyto programy mají autorská práva pro šíření svých programů na území České i Slovenské republiky, jejich příjem na Slovensku je tedy naprosto legální. Smlouvy o aktivaci karet pro příjem těchto programů uzavírá na základě plné moci TRADE and TECHNOLOGY, aktivační poplatky je možno platit ve slovenských korunách na účet vedený u ČSOB Čadca."Na stránce společnosti GITAL se uvádí v odpovědích na dotazy přesně toto: "Pokrytí signálem z družice je téměř na celém území Evropy. Individuální příjem kódovaných programů České televize je bohužel možný jen na území ČR (včetně zastupitelských úřadů ČR v zahraničí) a za podmínek, které jsou uvedeny v registračním formuláři:
Prohlášení uživatele karty
Prohlašuji, že budu užívat kartu pro příjem programů ČT pouze pro svou osobní potřebu, potřebu členů domácnosti, resp. pro potřeby podnikatele, a neumožním její užívání jakoukoli jinou fyzickou nebo právnickou osobou. Programy ČT se zavazuji přijímat pomocí této karty pouze na území České republiky. V případě nerespektování výše uvedených skutečností a porušení ustanovení zákona č. 348/2005 Sb. o rozhlasových a televizních poplatcích v platném znění beru na vědomí a souhlasím s tím, že karta bude po upozornění ze strany ČT neprodleně zablokována pro příjem programů ČT. Rovněž prohlašuji, že jsem se seznámil se Všeobecnými podmínkami používání karty diGITALlink, uvedenými na zadní straně tohoto formuláře (v tištěné podobě), nebo na www.gital.cz.
Oficiálnímu příjmu mimo ČR brání autorská práva. Výjimkou jsou kabeloví operátoři na Slovensku, kterým Česká televize ve spolupráci s EBU umožňuje legální příjem programů ČT. Československý filmový kanál CS FILM si může předplatit i divák ze Slovenska."redakce satCentrum, s využitím příspěvku v Televizních novinách na TV Markíza, vysílaného 3.9.2006 v 19:03 hod
|
¤ počet komentářů k tomuto článku: 33 ¤
Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook,
Twitter,
Google.
.Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.
za obsah níže uvedených komentářů satCentrum nezodpovídá! [ nejnovější komentáře jsou nahoře ] |
1 / 2 |
|
SLOVAK LINK
|
27.09.2006 18:19 • svak vaclav |
|
|
SLOVAK LINK cislo karty 0 0003 1877 4328 5 prosim nefunguje TV JOJ chyby typ satelitneho prijimaca MASCOM MC 1110Cr-CI .
|
|
|
Vážená redakce, uplynuly již t ...
|
25.09.2006 14:57 • Komenski |
|
|
Vážená redakce, uplynuly již tři týdny, kdy jsem Vás požádal, abyste oficiálně zjistili jak je to doopravdy s autorskými právy a sledováním veřejnoprávní TV v zemích českých a slovenské navzájem. Myslím, že když už jste nerozvážně rozpoutali tuto rozporuplnou oblast, mělo by být Vaší profesionální ctí napsat všem tady, co jste zjistili? Anebo je Vaším zájmem také jen "návštěvnost" a obsah uveřejněných článků a informací v nich vlastně ani moc nejde??? Za všechny ještě-návštěvníky děkuje Váš učitel
|
|
|
dahnite s aitorskzmi pravami do prdele
|
|
ved su rovnake v sk cz autoske prava tak kebi to v slovskej tv czech linku a ceske v slovak linku tak bi ludia nemali cerni prijem kariet kebi rozmisalju hlavov tak bi to spravili a nebol bi ceri prijem tak rosireni a ved ked ludia nemsu primat slovak ceske tv tak bi ani kabelovk nemal nam vinimku ked ked tak rovnake podmieni ci ludia tak aj kabenovky
|
|
|
český a slovenský stát byl politika rozdělen
|
|
moraváci a slováci byly održeni ze společného státu ,tak nám nechte aspoň sledovat slovenské a české programy.Takto si alespoň oživujeme naš jazyk.
|
|
|
kto?
|
|
mohli by ste prosim za redakciu nejako zistit, alebo odpovedat na otazku, ktoru naskrtol jeden diskutujuci o niekolko prispevkov nizsie: Aj ja som si kupil kartu v oravskej predajni prednedavnom, ze si po navrate z dovolenky na jesen a zimu predplatim Galaxiu kvoli NHL prenosom. Teraz po navrate zistujem, ze sa opat idu menit karty. kto ju vymeni mne? Alebo mozem tych 2800 korun rovno vyhodit do kosa? Tak dakujem za taky legitimny firmeny predaj........ je to tu v tychto statoch asi vsetko jeden velky bordel a kazdy si robi co sa mu zachce. ..a nacom zarobi na obycanych ludoch
|
|
|
???
|
|
Na jednej strane same reci o globalizacii, zjednocovani europy a tak. Na duhej strane budeme mat asi o chvilu zvlast autorke prava pre Vychod, Oravu, Blavu a pod. Co sa s tym tolko seru. Keby nahodou veci dopadnu inac a sme stale jeden stat, pre cechov a slovakov su jedny autorska prava a nikoho z tych nenazranych lakomcov z medialnych spolocnosti by vobec netrapilo, ani vo sne by ich nenapadlo ze treba riesit nejake autorske prava medzi cz a sk. Napadlo niekoho zratat kolko z tych poplatkov za autorske prava ide skutocne autorom a kolko zozeru distribucne spolocnosti a pod.? ale ani sa takemuto vyvoju nedivym. poplatky za autorske prava narastly do nebeskych vysok a televize miesto toho aby vysielali celoeuropsky alebo na vacsich uzemiach kupia lacnejsie regionalne a.p. a koduju a delia uzemia a pod. keby neslo o take velke sumy. urcite by slovenske tv vysielali radi aj do ciech a naoak. ved viac divakov = viac primov za reklamu. zvlast ked v ramcii cz a sk ide o jedinecnu situaciu, ze pre vysielanie do druhej krajiny absolutne netreba dabing, ci titulky. to iste plati aj pre situaciu v nemeckych free programoch na astre ktore sa chystaju zakodovat, pre udajne skvalitnenie vysielaneho programu. jasne, ved obmedzenie prijmu na nemecko = mensie poplatky za a.p. = vacsi zisk = lepsie programy.
|
|
|
Je jasné, že Autorské zákony v ...
|
05.09.2006 19:59 • Komenski |
|
|
Je jasné, že Autorské zákony v obou republikách a asi i v celé EU nejsou v pořádku a jen se hrozím okamžiku, kdy mi jednoho dne celník např. v Itálii zabaví novou Octavii třebas proto,že nějaký "chráněný umělec" designér si usmyslí, že nemá za své dílo řádně zaplaceno! Smyslem činnosti novinářů a tvůrců webů by mělo být jít k podstatě věci, identifikovat problém a naopak zbytečně neotvírat "postranní uličky",které vedou k nic neřešícím diskusím. Viz např. anonym z 8:55 : Jak je to tedy s autorskými právy TV Primy na Slovensku? To legitimní problém. Druhý legitimní problém je proč programy ČT lze na Slovensku sledovat v kabelovce,ale jinak ne? To jakože "slovenští kabelovkáři plati ČT koncesionářský poplatek?? Prosím tedy tímto redakci,aby se jménem nás pravidelných návštěvníků pokusila zjistit všeechny relevantní informace k tomuto problému a možná se pak ukáže,že mnohé filmy se stejně dabují jen do jednoho jazyka, platí se za jejich distribuci "jakože" za území ČR a SR současně, takže vlastně mizí hranice. Pak by třeba stačila malá legislativní perla "o společném mediálním trhu" schválená parlamenty obou zemí aplikovaná samozřejmě na všechny další zákony (o ČT, AZ, atd.). Mimochodem je to v gesci ministerstva kultury,kde p.Jandák udělal značný chlív (zejména novelou Autorského zákona, ale to zas jindy).
|
|
|
Je zaujimave, ze TV Prima je takmer vo vsetkych ka
|
05.09.2006 08:55 • anonym |
|
|
Vazena redakcia: "Pro Slovensko platí jediná výjimka: Programy České televize je možno oficiálně příjímat v kabelových sítích, které jsou členy slovenské kabelové asociace SAKT. Pro příjem programu TV Prima tato výjimka neplatí." Je zaujimave, ze TV Prima je takmer vo vsetkych kablovkach na Slovensku. Tak ako to vlastne je???
|
|
|
Je vidět, že zaslepeni záští n ...
|
05.09.2006 08:26 • satCentrum |
|
|
Je vidět, že zaslepeni záští na někoho, či něco, kdo (co) vám nechce dopřát (nejlépe zcela zadarmo - viz EMU) podívanou, nečtete pořádně celý článek a zaměňujete příčiny a následky. Článek vyšel na satCentrum proto, že investigavci v Markíze poněkud zjednodušili (či nepochopili ?) problém s prodejem karet na Slovensku a neuvedli přesně podmínky - když řekli A, měli říct i B. Asi jste přehlídli větu: "Protože v relaci v TV Markíza nebylo vše uvedeno přesně, například tam nebyla zmiňována možnost abonence prémiových kanálů Galaxie sport a CS Filmu, podívejme se podrobněji, jaké jsou podmínky registrace těchto přístupových karet." Proto se v článku citovaly podmínky abonence, které mnozí ani nečetli, i když kartu používají. Ale hlavně se zamyslete, jaké jsou vůbec příčiny takových "podvůdků" při registraci, na úplném začátku problému není ani prodejce-"podvodník", ale ani Markíza s nepřesnou reportáží a ani satCentrum, které o ni napsalo, protože je to téma dotýkající se obou kdysi společných národů, kteří jsou takto stále více rozdělováni i v kulturní oblasti. Ale pro sjednocenou Evropu nepochopitelné autorské a licenční zákony a pravidla. U těch by to mělo začít, pak by nemuseli ani prodejci nic vysvětlovat (či zatajovat) a televize i web by přišly o jedno téma...
|
|
|
@ stecocks
|
|
Zatiaľ to ide. Lenže dokedy?
|
|
|
Tak nevím, milá redakce satcen ...
|
05.09.2006 08:04 • Komenski |
|
|
Tak nevím, milá redakce satcentra, jestli jste tímto článkem opět "nešlápli do lejna". Pozoruji u Vás už delší dobu, že občas jako by Vás někdo "osvítil" a uvedete kontroverzní, bludy a nesmysly podporující článek, který Vás deklasuje na úroveň někde 5.cenové skupiny. Máte to zapotřebí nebo jsou v tom jen peníze?
|
|
|
Nefer,chaos,pazravci,skorumpovanost,hon na malych.
|
05.09.2006 08:01 • nepodstatne |
|
|
A aky v tom maju chaos v Trade-Technology, ked este pred 4 mesiacmi pustali do obehu cez svojho vyhradneho distributora FKH elektronic-ORAVA tzv.repasovane karty, ktore vo svojom originalnom baleni nemali vobec ziadnu zmluvu a pracovnicky na Call centre v T-T bez problemov aktivovali tieto karty kazdemu Slovakovi ktory tam zavolal, mne osobne tak aktivovali 15 kariet naraz. Tak kde je ten autorsky zakon? A teraz tvrdia ze ludia si musia "bohuzel" preregistrovat a prihlasit aj tuto tzv repasovanu kartu. Snazim sa tam dovolat uz siesty den, ale vsetky cisla su bud obsadene, alebo ked nie su obsadene, tak nedvihaju.Veduci technickeho oddelenia p.Janku na maily neodpoveda, ale na svojej internetovaj adrese maju kontaktypre dotazy a nazory.Dufam, ze mi odpovie na otazku ci spravia aspon na tie repasovane karty nejaky pardon ked s nimi tak zavadzali Slovakov. A na co je vlastne ten vyhradny distributor pre Slovensko? Aha zabudol som asi koli tym komercnym Galaxia sport a Cs film, ktore moze sledovat aj Slovak a o ktorych SOI asi ani netusi, lebo nema o nicom paru, len o tom ze vsetci ludia maju ist hromadne vracat karty a obchodnici sa mozu rovno vesat pred svojimi predajnami ako memento a vystraha, ze takto dopadne kazdy kto bude vo svojej rodnej krajine slobodne predavat volny obchodny tovar z europskej unie a potom nanho nahucka pol naroda hovorca SOI, aby sa spamatal aky roby podvod, lebo narod, aspon polovica naroda nevie citat zmluvy a obchodne podmienky a velmi rad sa vyhovara na predajcu, ved citat ho nenaucili. Este ze tu ma ten narod zkorumpovanu Tv. Ved co na tom, ze UPC-Slovensko protipravne dava ludom,ktory si predplatia na rok vopred kartu aj Ceske programy, ktore nema "osetrene". Precitajte si Vazeny inspektory SOI aspon taketo fora, ked nemate ani paru o tom ako to medzi bratskymi narodmi chodi a aka je realita, ze Trade -Technology velmi dobre vie, ze polovica kariet ide na Slovensko a opacne polovica Slovenskych ide do Ciech a hlavne ze sa na tom bezcennom kusku plastu nechutne nabalili a teraz pri nejakych vymenach kariet za nove-/mimochodom koli tomu to este len vypukne o tyzden/, stanovia nejaky termin kde ked si zakaznik dodatocne neprihlasi kartu tak mu jednoduch padne, lebo mu ju nevymenia za novu. Kde su potom prava spotrebitela? preco si nemozem kupit kartu a mat ju odlozenu napr. pre svojho otca ako dar k jubileu o rok a on si ju dodatocne zaregistruje? To mu povedia v Trade-Technology ze bohuzel,probehla vymena karet, ta uz je neplatna, mi sme uz vydelali kupte si novou?Ked som dal blby priklad, tak dam druhy: kupim si kartu a dlhodobo vycestujem a po roku sa vratim a potom si ju chcem zaregistrovat. Taketo diery by si mohlo SOI vsimat viac, lebo bolo pri prvej vymene kariet dost ludi ktory to presvihli a T-T sa im vysmialo, ze je po funuse a nie buzerovat predajcov, ktory robia komfortne sluzby ludom za bagatel oproti cenam v EU, ale ked pride na lamanie chleba tak su vsetci majstri sveta a vsetko by len reklamovali a vracali pre svoju neschopnost citat zmluvy a sledovat trocha internet a ine zdroje informacii. Mimochodom hned vecer 3.9.2006 mali vypadok internetoveho obchodu aj NAY a na druhy den uz nemali v ponuke Ceske karty, len Slovenske. To je tiez nazorna ukazka, ako sa cistia stopy a pre neznalost a neinformovanost zakaznika radsej distancuje od predaja tichto kariet, ved karty sa mozu smelo predavat /ked uz tak aspon pre Galaxiu a CS/. Do teraz ju mali v ponuke vsetky mega obchody ako NAY,DATART,HYPERNOVA-komplety od Dursatu-MASCOM, AB-COM Topolcany, ORAVA a kopec internetovych obchodov a komplet vsetky predajne sat, cize ked to zratam na drobne, tak by to mama byt minimalne tisicka predajni a minimalne 50 tisic predanych kariet na Slovensku? Takze podla SOI tu mame riadne vela podvodnikov. Fakt by sa uz mali nad sebou zamysliet a riesit to niekde inde na vyssej urovni. Bodla by dohoda medzi STV a CT, ved sme bratia Cesi a Slovaci, tak preco nam beru chudakom s najnizsou zivotnou urovnou v EU aspon tu poslednu radost: sledovanie programov v zrozumitelnej reci.Nema predsa kazdy mesacne 750 Sk pre UPC-Slovensko, ktore si moze dovolit beztrestne davat aj Ceske programy bez licencie do svojej ponuky na Direkte. Vsetko by sa to malo zacat z hora, ale aj ty nasi zakonodarcovia si to radsej poregistruju na priatela v Cechach a budu radsej cusat a robit sa ze o nicom nevedia, ved zopar chudakov s malou predajnou dostane pokutiu a bude zase fajn a hlavne ticho.
|
|
|
stecocks
|
|
cx sk link ide aj na emu. Neviem akeho k....a moze trapit oficialna karta
|
|
|
Porušenie zákona.
|
|
Kúpil som si nové auto. Zakrátko som podľa návodu zistil, že viem ísť aj rýchlejšie ako ostatný, ktorý dodržujú predpísanú rýchlosť a začal som ich predbiehať. Porušil som tým zákon. Neviem prečo ma na to predajca dopredu ale neupozornil a tým ma zavádzal a uviedol do omylu. Asi som si mal pred kúpou poriadne preštudovať návod a podmienky. Určite tam bola taká možnosť, len som sa poriadne neinformoval. Vyskúšam to s tou rýchlosťou aj v Českej republike. Možno aj tam sa mi podarí porušiť zákon. Potom možno Markíza uvedie v televíznych novinách príspevok zameraný proti prajcom áut, ktorý predávajú autá pomocou ktorých sa dá porušiť zákon a dokonca medzinárodne.
|
|
|
Ja som UPC odhlasil
|
|
a idem do Czechlink a Slovaklinku. A to som zvedavy ako mi nejaky byrokrat alebo "investigativec" z nemenovanej bulvarnej televizie chce dokazat porusovanie nejakeho zakona! K autorskym pravam: sudruhovia v nich nemaju jasno ani sami medzi sebou, takze neviem co potom vyskakuju na radovych obcanov: vid napr. http://lesk.zoznam.sk/cl/11124/120053/Do stane-peniaze- U tej sukromnej televizie je celkom jasne "odkial vietor fuka"... Podobne podrazy pouzivala hojne v minulosti v Bratislave UPC voci konkurencnemu SATRO, ked sa ohanala "nelegalnostou" jeho vysielania... Tak ako stichla UPC, stichne aj ta bulvarna televizia... a bude si len uzkostlivo sledovat kolko % na trhu jej vynasaju infantilni Mojsejovci alebo Neviestka pre milionoveho podvodnika II.....
|
|
|
Markíza do toho
|
04.09.2006 21:59 • anonym |
|
|
Vsak ju nemusis pozerat! Urcite mas doma tv ovladac a jednoducho prepnes a je to. Ale stale ju vela ludi pozera, takze sa mozes nadrapovat kolko len chces, skoda riadkov...
|
|
|
???
|
04.09.2006 21:27 • ivik2006 |
|
|
co s tim ma markiza????????????????????????????????? ?????????????????????????? treba sa pozriet na zakon vy tupci tupi.(slovac sa nezapre,budeme vzdy hlupi narod)
|
|
|
anonym19 28
|
04.09.2006 21:21 • ivik2006 |
|
|
no pocuvaj trapko- ti ked nevies o com sa tu pise tak sa ani neviadruj,nebavi ma tu citat trapne nazory mimo veci!!! ZBOHOM
|
|
|
Kdyby už měli začít někoho stí ...
|
04.09.2006 21:04 • anonym |
|
|
Kdyby už měli začít někoho stíhat a pokutovat, proč nezačnou u UPC, která když nabízí karty samostatně abonentům vůbec nerozlišuje základní nabídku a nabízí jak SK, tak maďarské programy a naopak. To jen tak, kdyby chtěli někoho pokutovat zato, že kouká na programy pro které nemá daná Země vysílací práva prostřednictvím CL/SL karty. KDYŽ UŽ SE TAK DEBILNĚ VEŘEJNĚ O TOM PÍŠE A UPOZORŇUJE. Vždy se jen poukazuje na mravy obyčejných lidí, aby byli o tom uvědoměny, že porušují zákon, megaspolečností se to netýka, že?
|
|
|
Markíza spodina zábavy
|
04.09.2006 19:28 • Markíza do toho |
|
|
Markíza je tv, ktoré ponúka divákom už len trápne mojs*jovské reality chudákov z Košíc a nudné telenovely a týmto krokom chcela, aby už slováci nemohli pozerať české programi a aby sa im zvýšila sledovanosť úbohé... Neviem kto si kúpi kartu bez toho aby nevedel ako je to z registráciov, keď každý internetový obchod má pri karte napísané čo a ako. To si len Markíza objednala a robila sa tá redaktorka aká je sprostá a nevie ako to má urobiť. Ten čo si to chce kúpiť tak vie čo má s tou akrtou urobiť. A zo slovenskou určite nepozerať Markízu TV - žumpa zábavy.
|
|
Celkový počet komentářů: 33 / zobrazují se: 1 ... 20
|
|