Slovensko už nebude mať ďalších Slávikov
11.10.2013 16:09 • mediabook
TV Joj už neodvysiela ďalšie udeľovanie cien ankety Slávik. Dôvodom je koniec tejto ankety. Organizátori sa ju po 15 rokoch rozhodli ukončiť z dôvodu nízkeho záujmu zo strany verejnosti.

Pre porovnanie, v roku 2000 sa najlepšou skupinou roka stal Elán s počtom hlasov 34 tis. V roku 2012 kategóriu vyhrala skupina Desmod a na víťazstvo jej stačilo okolo 3 tis. hlasujúcich. Záujem ľudí zapájať sa do hlasovania enormne klesol.

Komentár na záver:
Lelkešovci si tak svoj trapas z posledného ročníka už neopravia. Speváci o akési ceny za popularitu úplne neprídu, svoje kategórie majú v ankete OTO.

Ukážka z poslednej ankety - Slávik 2012

 
Reakce (nejnovější jsou nahoře)
Akože slovenským akože hviezdam vadí že sa nemôžu

11.10.2013 18:36 • hujer23
Akože slovenským akože hviezdam vadí že sa nemôžu oficialne za nie svoje ojra naprať pod obraz boží a ešte ich mám lutovať.Slovenská hudba je na g.c samozrejme okrem Zona A a im podobné.
 
 
Ešte je tu ZAI

11.10.2013 19:23 • mediabook
Ešte tu máme občianske združenie Zväz autorov a interpretov (ZAI), ktoré tiež udeľuje výročné ceny. Pre rok 2011 boli rozdané tieto:

Rozhlasová stanica roka : rádio Aligátor
Hudobný redaktor roka: Roman Bomboš (RTVS)
Festival roka: Topfest
Usporiadateľ roka : Dušan Drobný – agentúra Duna + Tibor Zelenay – Blue Note
Klub roka: Majestic Music club
Cena za celoživotnú podporu slovenskej hudby v médiách: Pavol Zelenay

Ďalšie odovzdávanie je naplánované na 13.2.2014. Udeľovanie cien za rok 2012 sa nekonalo.
 
 
Kríza

12.10.2013 14:42 • emge
Myslím si, že je to dôsledok krízy populárnej hudby, ktorú spôsobil hudobný priemysel.
Na počiatku bolo úlohou hudobného priemyslu vyhľadávať existujúcich hudobníkov a sprístupniť ich širšej verejnosti prostredníctvom, nosičov a médií.
Neskôr si však začal "hviezdy" sám vyrábať. Vrcholiť to začalo v polovici 80-tych rokov, keď vznikali umelé dievčenské a chlapčenské skupiny. Umelý marketingový produkt, ktorý reklama predá rovnako, ako prací prášok.
Neskôr už nebol zaujímavým biznisom ani konečný produkt, ale fáza jeho vytvárania - TV šou Superstar.
Dnes nám hudobný priemysel servíruje "hudobné hviezdy", ktoré nevedia hrať na žiadnom hudobnom nástroji, často ani spievať, ale hlavne nevedia komponovať hudbu. K tomu nám ešte hudobný priemysel servíruje komerčné vykopávky (zberateľ céčiek...)ako legendy, pričom skutočné legendy, ktoré sa pričinili a vývoj hudby, sú stále mimo záujmu. V minulosti nevyhovovali komunistickému režimu, dnes nevyhovujú komerčným záujmom hudobného priemyslu.
Dnes je tzv. populárna hudba v sr**kách. Proste talent a tvorivosť marketingom nenahradíš. Minuloročný Slávik bol len veľký trapas. Ľutoval som len Richarda Mullera, ktorý sa tam ocitol asi omylom.
Som len rád, že udeľovanie týchto bezcenných "cien" skončilo.
 
 
© satCentrum :: Česko-Slovenská satelitní a TV doména
http://www.satcentrum.cz/forum/